4 Mart 2008 Salı

Çingene

Bana bir şarkı söyle. Güzel bir şarkı söyle. Bütün hücrelerimi titretsin ezgilerin. Bana sonsuzluğu düşündürmelisin. Asla ölmeyeceğimi. Haydi! İnandır beni. Başla; çal çengini. Ey Çingene...

Anlamadığım kelimelerini yaklaştır kulağıma. Sesini yükselt. Bağır. Yırtınsın ruhum. Seni anlamasam da mutluyum.

Soyun. Çırılçıplak göster aynanı. İçindekileri yücelt. Beni sonsuzluk tepesine yönelt. Budist rahipler gibi boşluğa atlamak istiyorum. Uçur beni. Söyle... Söyle Çingene. Çal çengini...

Bu mistik anı yitirmek istemiyorum. Gözlerindeki ateşi görmek istiyorum. Yaklaş. Titret dudaklarını. Her bir ses, ayrı bir etki yaratıyor tinimde. Hayat boyu sürüklediğim düşlerimde, aradığım sen olmalısın! Çingene! Bunu da şarkılarına yansıtmalısın.

Dur! Şimdi daha kuvvetli bağır. Daha, daha, daha kuvvetli. Patlat zarlarını alfanın, betanın, gamanın. Bana başka perdelerden seslen. Kimselerin bilmediği bir dilden bana derinlikleri anlat. Daha, daha, daha hızlı çal çengini...

Bu şarkının bitmesini hiç istemiyorum. Seni yitirmek istemiyorum. Şarkı sensiz, sen şarkısız bir işe yaramıyorsun. Çingene! Sana bu şarkıları söyleten kim?

Neden tüm dünyayı dolaşıyorsun. Bu yüzden bulamadım seni. Sırf seni görebilmek için, Zerdüşt oldum, Buddha oldum, Ethem oldum. Hep kaçırdın yüzünü. Çingene! Sana bu yüzü çizen kim?

Şimdi yücelt utkularını. Bana en erdemli şarkını söyle. Bütün eşya sussun. Sen söyle. Anlamasam da söyle. Ruhum kavrıyor seni. Biraz daha yaklaş. Biraz daha... Tam alnından öpmeliyim seni.

Mustafa Burak Sezer
İslamabad / 14.01.06

Hiç yorum yok:

Etiketler

300 (1) Allen Ginsberg (2) Amaççı Yanılım (1) Amiri Baraka (3) Ardengo Soffici (1) Aşk (1) Attila İlhan (1) Cahit Koytak (1) Cemal Süreya (2) CHP (1) Cody Walker (2) Çeviri Öykü (3) Çeviri Şiir (31) Daniel Defoe (1) David Lerner (1) Deneme (3) Diane Di Prima (1) Dictionary of Poets (3) Dimitris Dimosthenous Lentzis (1) Eleştiri (10) Ezra Pound (1) Faiz Ahmed Faiz (2) Footnote to Howl (1) Füruğ Ferruhzad (1) Gregory Corso (1) Henry Fielding (1) Hindistan (1) Hip Hop (1) Hüseyin Cöntürk (1) İngiliz Romantik Şiiri (1) intertextuality (1) İsmet Özel (1) J.A.Cuddon (1) James Merrill (1) Jean Fritz (1) Jeanne Murray Walker (1) Joseph Andrews (1) Julia Kristeva (1) Kamala Das (2) Karen Chase (1) Kay Ryan (1) Liang Xiaoming (1) Lisa Lewis (1) Louise Glück (1) Mahmut Derviş (1) Margaret Atwood (1) Maria Wong (1) Mehmet Akif Ersoy (1) Mehmet Aycı (1) Mein Kampf (1) Metinlerarasılık (1) Mikhail Bakhtin (1) Morning of Hayyam (1) Muhammed İkbal (3) Mustafa Burak Sezer (22) Müzik (1) Nazım Hikmet (1) Necip Fazıl Kısakürek (1) Niels Hav (1) Orhan Veli (1) Oscar Wilde (1) Ountlandish (1) Öykü (5) Parveen Shakir (1) Poetry (1) Poetry in Turkish Translation (20) Post-Modernizm (1) Postmodernist Sanat (1) Robinson Crusoe (1) Senaryo (1) Sezai Karakoç (1) Sinema (1) Söyleşi (2) Sözlük (5) Steve Scafidi (1) Sümeyye Çomaklı (1) Şairler Sözlüğü (3) Şiir (11) T. S. Eliot (1) The Handmaid's Tale (1) Trevanian (1) Turkish Poetry (11) Ünsal Ünlü (1) Valzhyna Mort (1) Vera Pavlova (1) W. K. Wimsatt (1) W.H. Auden (1) William Butler Yeats (1)